donderdag 24 januari 2013

dag 89


al 89 dagen volg ik de tekens op mijn pad
ik loop hiermee zogezegd mijn eigen spoor

ik loop mijn ingevingen achterna
mijn gevoel, mijn drive, mijn passie
dat wat er in mij gelopen en ontdekt wil worden

waar naar toe?
in elk geval naar mijn bestemming

ieder mens loopt zijn eigen levenspad
sommige mensen lopen hun pad in vrolijke kleuren
en gaan goedgemutst en vol vertrouwen op reis
de onbekende toekomst tegemoet

soms krijg je in je leven het zwart op je pad
dat is voor menig mens een ware uitdaging
en ga je gebukt onder al je zware lasten
het is de kunst om daarbij het licht
in jezelf te blijven zien

 ----------

de beide mannetjes zijn vandaag door mij
gespot op een muur in het centrum van Nijmegen
(tip van mijn zoon: nog veel meer straatkunst vind je hier)

de hele dag werd ik gegrepen door de paden die de vogels
en de dieren in de sneeuw overal gelopen hadden
en zo dacht ik na over het lopen van je eigen spoor

dat van die verwijzing naar de site ''eigenspoor'':
een collega coach met wie ik vandaag via de mail contact had
 zo is de cirkel weer rond en volg ik de tekens op mijn pad

Jacinta

Geen opmerkingen: